Frequently Asked Questions – CarInsure Road Tax Delivery Cashback Campaign
Q1: What is this campaign about?
This campaign is for users who perform all the following via CarInsure. The eligible users shall be entitled to a Cashback in respect of the road tax delivery fees of Ringgit Malaysia FIFTEEN (RM15.00) per transaction during the Promotion Period.
(a) Successfully purchase or renew a private car comprehensive insurance underwritten by Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad, and
(b) Opt for road tax renewal service in the same transaction, and
(c) Key in the promo code “ROADTAX23”.
Q2: What is the duration of this promotion?
The Promotion Period is from 18 September 2023 until 31 October 2023, inclusive of both dates.
Q3: Who is eligible for this promotion?
Users who purchased a private car comprehensive insurance underwritten by Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad, opted for road tax renewal service in the same transaction and applied the promo code “ROADTAX23” on CarInsure during the Promotion Period.
For the avoidance of doubt, any purchase or renewal of the Allianz Motor Insurance and road tax via any channels other than the CarInsure Platform shall not be eligible for the Cashback.
Q4: Is the Cashback promotion applicable to car insurance underwritten by insurance companies other than Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad?
This Promotion is only valid for purchases/renewals of private car comprehensive insurance underwritten by Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad on CarInsure. This Promotion is NOT valid for purchases/renewals of private car insurance underwritten by other insurance companies on CarInsure.
Q5: Can I purchase multiple insurance policies to be entitled for the Cashback in this Promotion?
Yes, you can purchase/renew multiple insurance policies via CarInsure and you will still be entitled for the Cashback, subject to the criteria abovementioned and the Promotion Terms and Conditions.
Q6: Am I still entitled to the Cashback if I have been informed that my road tax renewal is unsuccessful and I cancelled the road tax renewal?
You will not be entitled to the Cashback promotion if your road tax renewal is unsuccessful and the transaction is cancelled.
Q7: Are there any capping/limitations to this promotion?
The Cashback is only limited to the first 2,000 insurance policies issued throughout the Promotion Period based on a “first come, first served” basis. The Promotion will cease once the “ROADTAX23” promo code has been fully utilized, or at the expiration of the Promotion Period, whichever is earlier.
Q8: When will I receive the cashback?
You will receive the Cashback in your Touch ‘n Go eWallet account by the first week of the following month after issuance of the insurance policy.
Soalan Lazim – Kempen ‘CarInsure Road Tax Delivery Cashback’
Q1: Apakah tawaran kempen ini?
Kempen ini adalah untuk pengguna yang melakukan semua perkara berikut melalui CarInsure. Pengguna yang layak akan mendapat Pulangan Tunai dalam bentuk caj penghantaran cukai jalan sebanyak Ringgit Malaysia LIMA BELAS (RM15.00) untuk setiap transaksi semasa Tempoh Promosi.
(a) Membeli atau memperbaharui polisi insurans komprehensif kereta persendirian yang ditaja jamin oleh Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad, dan
(b) Memilih perkhidmatan pembaharuan cukai jalan di dalam transaksi yang sama, dan
(c) Memasukkan kod promo “ROADTAX23”.
Q2: Apakah tempoh promosi ini?
Tempoh promosi adalah dari 18 September 2023 sehingga 31 October 2023, termasuk tarikh yang dinyatakan.
Q3: Siapakah yang layak menikmati promosi ini?
Pengguna yang membeli insurans komprehensif kereta persendirian yang ditaja jamin oleh Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad, memilih perkhidmatan pembaharuan cukai jalan di dalam transaksi yang sama dan menggunakan kod promo “ROADTAX23” melalui CarInsure semasa Tempoh Promosi.
Untuk mengelakkan keraguan, sebarang pembelian atau pembaharuan Insurans Motor Allianz dan cukai jalan melalui mana-mana saluran selain daripada Platform CarInsure ini tidak akan layak untuk mendapat Pulangan Tunai.
Q4: Adakah promosi Pulangan Tunai ini terpakai kepada insurans kenderaan yang ditaja jamin oleh syarikat insurans selain daripada Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad?
Promosi ini hanya sah bagi pembelian/pembaharuan polisi insurans komprehensif kereta persendirian yang hanya ditaja jamin oleh Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad melalui CarInsure. Promosi ini TIDAK sah sama sekali untuk pembelian/pembaharuan insurans kereta persendirian yang ditaja jamin oleh syarikat insurans yang lain melalui CarInsure.
Q5: Bolehkah saya membeli beberapa polisi insurans bagi melayakkan diri untuk mendapat Pulangan Tunai dalam Promosi ini?
Ya, anda boleh membeli/memperbaharui beberapa polisi insurans melalui CarInsure dan anda juga layak untuk mendapat Pulangan Tunai, tertakluk kepada kriteria yang dinyatakan di atas dan Terma dan Syarat Promosi.
Q6: Adakah saya masih layak untuk mendapat Pulangan Tunai jika saya telah dimaklumkan bahawa pembaharuan cukai jalan saya tidak berjaya dan telah dibatalkan?
Anda tidak akan layak untuk mendapat promosi Pulangan Tunai jika pembaharuan cukai jalan anda tidak berjaya dan transaksi telah dibatalkan.
Q7: Adakah terdapat sebarang had/pembatasan bagi promosi ini?
Pulangan Tunai hanya terhad kepada 2,000 polisi insurans yang terawal sahaja sepanjang Tempoh Promosi berdasarkan giliran. Promosi akan dihentikan apabila kod promosi “ROADTAX23” telah ditebus sepenuhnya atau pada tamat Tempoh Promosi, yang mana lebih awal.
Q8: Bilakah saya akan menerima Pulangan Tunai ini?
Pulangan Tunai akan dikreditkan ke dalam akaun Pengguna Touch ‘n Go eWallet pada minggu pertama bulan berikutnya selepas polisi insurans tersebut diterbitkan.